Yoghurtis med banan

Yoghurtis med banan, peanutbutter og kakaonibs

Yoghurtis med banan


Is til morgenmad – det må man gerne engang imellem! Også på en kold fredag morgen i januar. Ja, hvis du spørger mig, så er det faktisk lige præcis der, man kan have brug for den slags luksus 🙂 Og hvis du kunne få dig til at spise en portion græsk yoghurt med banan, kakaonibs, lidt piskefløde og peanutbutter til morgenmad – ja, så kan jeg ikke se, hvorfor denne yoghurtis med banan ikke kunne være ligeså god 🙂

Indholdet er helt naturligt og fri for alle former for tilsat sukker. Men smagen er der ikke noget helseagtigt over. Ikke for mig i hvert fald. Den kunne ligeså vel gå for en lækker, frisk dessert. Derfor har jeg kategoriseret den både under Morgenmad og Desserter.

Isen vil nok være svær at lave uden en ismaskine – den cremede konsistens er vigtig for mig. Men hvis du ikke har en ismaskine, kan du sikkert med fordel prøve at lave den som ispinde i stedet for. Så er der en hurtig snack i fryseren til travle dage eller bare stunder, hvor lækkertsulten pludselig melder sig.

Yoghurtis med banan

Yoghurtis med banan


Yoghurtis med banan, peanutbutter og kakaonibs

  • 2 modne (små) bananer
  • 100 g græsk yoghurt 10%
  • 1/4 dl piskefløde
  • 1 nip vanilje
  • 1 tsk af din foretrukne peanutbutter (helst med så lavt sukkerindhold som muligt)
  • 1-2 tsk kakaonibs (kan erstattes af lidt finthakket, mørk chokolade)

Mos bananerne. Tilsæt græsk yoghurt og vanilje, og rør godt sammen. Pisk fløden, og vend den i.

Tilsæt små klatter af peanutbutter, og vend dem i isen. Nu skal hele herligheden bare køres på en ismaskine i ca. 15 minutter. Tilsæt kakaonibs efter ca. 10 minutter.

For mig rækker denne portion yoghurtis med banan til 2 personer på et hyggeligt morgenbord. Pynt evt. med salte peanuts og kakaonibs.

0 kommentarer til “Yoghurtis med banan, peanutbutter og kakaonibsTilføj din

Det kunne være hyggeligt, hvis du lagde en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *