lchf morgenmad

Min yndlingsmorgenmad for tiden

lchf morgenmad


… er denne her: salatmadder, agurk med pikantost, hårdkogte æg, fennikelsalat og kaffe med fløde og kokosolie. Det er ikke den store raketvidenskab, men det smager godt, holder mig mæt i mange timer og er nemt at lave. Jeg ved, at mange læsere her på bloggen savner inspiration til lchf-venlig morgenmad, og derfor har jeg lige lyst til at dele idéen med jer 🙂

Normalt har jeg det meget rart med stegte æg og en meget tung og snasket morgenmad. Men her i sommertiden (regn eller ej!) har jeg lyst til noget lettere og mere friskt.

Et stort hovedsalatblad er den perfekte bund for en mad med ost og skinke og måske en strimmel rød peber. En agurk, som du halverer og skraber kernerne ud på, bliver en hel delikatesse, når du fylder hulrummet med pikantost. Prøv selv – det er stærkt vanedannende!

Med et par hårdkogte æg on the side og kaffe med fløde og kokosolie i koppen har du en seriøst mættende og meget nærende morgenmad. Helt uden brød. Sommetider spiser jeg også lidt fennikelsalat med chokolade, blåbær og lakrids til sidst. Jeg laver gerne en stor portion i starten af ugen og opbevarer i en tupperware i køleskabet. Så kan jeg altid lige toppe et måltid af med lidt grønt.

lchf morgenmad


Nogen egentlig opskrift på denne her morgenmad har jeg ikke, men du kan få ingredienslisten her:

  • Hovedsalat (ca. 3 blade)
  • ½ agurk (eller 1 skoleagurk)
  • Pikantost
  • Skinke (jeg er vild med parmaskinke)
  • En god skæreost (jeg spiser meget Havarti)
  • Rød peber (2-3 strimler)
  • Hårdkogte æg (2 stk) med salt
  • Kaffe
  • Fløde
  • Kokosolie
  • Evt. lidt fennikelsalat

0 kommentarer til “Min yndlingsmorgenmad for tidenTilføj din

Det kunne være hyggeligt, hvis du lagde en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *