Julienneskrækker_OXO

Dag 13: Foodprep


Velkommen til den næstsidste dag i “Tilbage på sporet”. Dagens udfordring er dejligt praktisk og håndgribelig: Du skal forberede en masse sund mad, så det er nemt at gå til i de kommende dage. Fx snitte grøntsager, bage noget (lchf-)brød, lave en god dip – måske endda forberede en stor portion kødsovs. Hvad end der giver mening for din hverdag.

Jeg oplever personligt, at foodprepping (som det hedder på moderne dansk) hjælper mig enormt meget til at leve sundt i min hverdag. Når de sunde valg er lige til at gå til og ikke kræver en masse af mig – så har jeg en større tendens til at vælge dem til.

Når jeg skal lave aftensmad på en træt aften, betyder det alverden, at der er frisksnittet grønkål og rødkål i køleskabet, så jeg hurtigt kan bikse en salat sammen. Når jeg spiser frokost og morgenmad, er det meget mere tillokkende at spise grøntsager, hvis jeg har en skrællet gulerod og en lækker dip at dyppe den i. En portion grøntsagsbrød i fryseren løfter min morgenmad til helt nye højder både mht. smag og sundhedsværdi.

Den helt store luksus er, når man kommer træt og kold hjem sent onsdag aften – og bare kan tage en portion kødsovs op af fryseren, varme den og servere den med nogle grøntsager, der allerede er klargjort.

Jeg foodprepper gerne i weekenden eller på andre tidspunkter, hvor jeg har lidt tid i overskud. Det kan være alt fra 10 minutter til 2 timer, jeg bruger på projektet. Det kommer an på, hvad jeg lige er i stødet til den dag.

Her kommer nogle forslag til, hvad du kan foodpreppe:

Kom selv med flere forslag, hvis du har lyst! God fornøjelse 🙂

Græskarpasta

0 kommentarer til “Dag 13: FoodprepTilføj din

Det kunne være hyggeligt, hvis du lagde en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *